“Zdaj se ti je pa res že čisto odpeljalo…” me je na vratih zaprepadeno pozdravila moja mama, ki je sicer zlata mama, a  izvenserijske posebnosti vedno težje sprejme. Vendar je tisti večer po moji iniciaciji v devotija Paramahamse Vishwanande tilak na čelu dobil posebno razsežnost in tudi slučajno si ga nisem želela izbrisati. 

“Pomiri se, vse je v redu, ti bom razložila,” sem pozdravila nazaj. 

Lahko bi tisti večer odšla domov k svojima otrokoma, ki sta domača s tilakom, a je bila naša domačija vsaj 100 kilometrov bližje in blagoslov za starše tudi neprecenljiv. Če kdaj, sem tisti dan še bolj čutila hvaležnost za očeta in mamo, ki sta me nevede pripravljala na prve korake do mojega Najvišjega Učitelja. In v prvi reakciji moje mame, sem se še bolj zavedla, kako se človek v svoji nevednosti dobesedno ustraši simbola predanosti in osvobajanja. Prenese pogled na živo pisane barve make upa, na sto lepotnih popravkov fizičnega telesa. A težko sprejme “okras” iz sandalove paste in rdeče kurkume, ki prinaša blaginjo in zaščito v najvišjem smislu, vsakemu predanemu devotiju.

Ker je zavora največkrat res prav v nevednosti, naj napišem kaj je tilak. 

Tilak je simbol, ki ga devotiji Paramahamse Vishwanande nosimo na čelu, da pokažemo svojo posebno duhovno pripadnost.

To je tradicija v hinduizmu, vendar obstajajo tilaki različnih oblik, glede na pripadnost liniji in Učitelju. Bhakti Marga tilak je prilagojena različica tilaka Śrī Sampradāye. Tulsi list in bindu je dodal Paramahamsa Vishwananda, da posameznika spomni na pomembnost Bhakti in Guruja na duhovni poti.

Sestavljajo ga štirje deli, ki se nanašajo v točno določenem zaporedju. Vsak del ima svoj pomen, ime in mantro. 

1. Viṣṇu Padam  (dve stranski črti) 

Predani smo stopalom Śrīmana Nārāyaṇe in ona so naš cilj. Z nošenjem tilaka se pri vsakem priklonu samodejno priklonimo Gospodovim Stopalom.

2. Asan (list v katerem se stikata črti)

Tulsi list predstavlja vdanost (devocijo) in je zato sedež, na katerem sedi bindu pika, guru. Je temelj poti. Vdanost je glavno načelo naše duhovne poti. Je sama narava duše in njenega odnosa z Božanskim. 

3. Bindu (rdeča pika na listu)

Guru pika je simbol živega guruja, ki ga imamo in duhovna izpolnitev brez Mojstra ni dosegljiva. Brez Njegove prisotnosti v svojem življenju ostajamo nevedni in Viṣṇu padam, cilj življenja, ni dosegljiv. 

4. Mahā Lakṣmī (rdeča črta na sredini)

Mahā Lakṣmī  je družica Śrīmana Nārāyaṇe in z Njenim posredovanjem dosežemo Njegova Stopala.  Predstavlja tudi materialni svet. Ker se črta na čelu dviguje in tanjša ter bledi, prikazuje upadanje materialne navezanosti in identifikacije, medtem ko napredujemo na duhovni poti.  

Tilak vedno nanašamo s spoštovanjem, ponižnostjo in predanostjo.

Zame je postalo risanje tilaka veliko dejanje in obred poglobljenega stika z Božanskim. Včasih imam občutek, da se njegova energija vtisne globoko v um, ga zagrabi in usmeri v pravo smer.

Spominjam se svojih prvih izkušenj z risanjem tilaka otrokom. Bilo je pred 3 leti, ko je Paramahamsa Vishwananda obiskal Slovenijo in Hrvaško in smo v enem tednu prejeti tri daršane v treh mestih (Split, Reka, Maribor) in satsang v Ljubljani. Bila sem precej zaposlena s sevo (prostovoljno delo) pri organizaciji, a po ne vem kakšnem ključu so pri meni tudi na veliko povpraševali, če lahko narišem tilak enemu otroku, pa drugemu otroku, pa… in otroških glavic in različnih dimenzij čela kar ni zmanjkalo. V nekem trenutku sem se zavedala, da niti enega tilaka nisem narisala enako in da pri nikomur ni bil popolnoma enak občutek. Bilo je,

kot bi vsaka duša skozi simbol predanosti sklenila svojo pot do Najvišjega. Pri otrocih še toliko bolj iskreno. Ta izkušnja je poglobila moj odnos do tilaka in naredila resnično živega.

… in spremenila je tudi prioriteto v moji toaletni torbici. Toaletno torbico z ličili je namreč izpodrinila torbica s sandalovo pasto, rdečo kurkumo, čopičem in iglo za nanašanje tilaka.

Bhimanadini Dasi